Hipnofòbia

13 06 2012

Fitxa tècnica:

Hipnofòbia. Salvador Macip       .

Editorial Proa, 2012.

Sobre l’autor:

Salvador Macip, català nascut a blanes l’any 1970, és l’autor d’aquest magnífic llibre, Hipnofòbia, el qual ha estat premiat amb el I Premi Carlemany per al foment de la lectura. És metge, investigador i escriptor, amb Hipnofòbia completa un recull de 3 llibres “El Cicle de la manipulació”. Ha escrit un recull de contes i en el camp de la divulgació científica. Actualment és professor en una universitat de Regne Unit on dirigeix un grup de recerca de bioquímica.

 D’on he tret el llibre:

Vaig anar a la llibreria i no vaig saber trobar res que em crides l’atenció, com a única alternativa vaig  comprar-me Hipnofòbia i per la meva sorpresa ha estat un llibre magnífic, més del que m’esperava.

Un article sobre el llibre:

http://www.illadelsllibres.com/index.php/2012/04/13/salvador-macip-dormo-poc-perque-vull-fer-moltes-coses-pero-tambe-perque-tinc-la-sort-que-el-meu-cos-amb-poc-en-te-prou/

Aquest és un article on li fan preguntes sobre la novel·la a l’autor i ell ens dóna la seva opinió. També ens dóna a conéixer el que pretén amb Hipnofòbia i assegura que és una novel·la que abarca un públic molt ampli i que tots en podem gaudir.

Resum del llibre:

Hipnofòbia ens presenta unes idees que contrasten totalment amb la realitat, la història es basa en una secta que, a arrel de conéixer un estudi que diu que entre menys dormim més se’ns desenvolupa el cervell, decideix posar-ho a la pràctica. Però no tot surt com esperaven, aquest “Poder”, amb majúscules, és massa fort i qui l’assoleix no aconsegueix controlar-lo i porta a tots els seus companys a la mort. Més tard, quan el govern se’n assabenta de la tragèdia converteix l’assumpte en un problema nacional i investiguen a l’únic que queda amb vida, ja sigui per trobar-hi una causa a aquelles morts o per treure’n profit més endavant com una arma de guerra. Es reuneixen molts científics per cercar una causa però només un la troba, se la guarda per ell i assessina a l’únic que quedava amb vida, ara serà Metcalf, un metge dels trastorns de la son qui coneixerà el “Poder” i l’utilitzarà no precisament per fer el be.

Per què m’ha agradat el llibre?

És un llibre que m’ha tingut pendent en tot moment de la història, no deixa temps per aburrir-te i dóna una trama molt interessant. Et fa rumiar i això m’agrada molt, és clarament un llibre de ciencia ficció però amb la realitat suficient com per imaginar-te una història possible a la vida real.

Recomanació personal d’aquesta obra:

És un llibre que recomanaria a tothom perquè et sorprèn, té tocs d’intriga i no deixa que t’aburreixis des del principi fins al final. No és gaire llarg i per tant a qui li costi de llegir no li seria de gran dificultat. Un cop acabes el llibre tens ganes de llegir més obres de l’autor per el bon gust que et deixa.

Alejandra Bahi

3er D


Accions

Information

Deixa un comentari