Quan la nit mata el dia

12 06 2012

Agustí Vehí

La Magrana

2011

Comprat per St. Jordi

He triat aquest llibre perquè el vaig veure i hem va agradar, ja que vaig veure que era una novel·la negra, el meu gènere preferit. Quan en vaig llegir la sinopsi me’n vaig acabar de convèncer

El llibre, primer de tot, ens situa a figueres. Allà, en època de postguerra, es troba el delegat de la Falange a Figueres, Juan Antonio Hinojosa mort sobre un llit. Algú li ha clavat al  crani una pesada creu de fusta i metall i li ha lligat un cinturó al coll. L’estat de l’habitació també és força estranya. A dos comissaris locals, els quals preferien no posar-se en problemes els toca investigar el cas. Durant el llibre d’investigació prospera, tot-hi que mai n’acaben de treuren una conclusió sòlida. En moments avancen i en moments s’aturen, però mai tenen clar que ha sigut. Al final però, reben una carta, la carta de la veritable assassina, amb remitent de Mèxic que explica al comissari perquè va matar al delegat.

El llibre m’ha agradat molt. M’ha agradat molt perquè narra amb una gran precisió tots els espais i sentiments de la gent desprès de la guerra. També m’agrada com està narrat el llibre, d’una manera que no és fa gens pesat.

Aquest llibre, bàsicament, el recomanaria a tothom a qui li agradi llegir novel·les negres, també el recomanaria a tothom qui li agrada llegir novel·les ambientades a la postguerra.

Anuncis

Accions

Information

Deixa un comentari

