Bones Intencions

12 06 2012

Títol: Bones intencions

Autor: Maria Mercè Roca

Any d’edició:  2012

Aquest llibre no l’he comprat, ni me l’han regalat, simplement me l’han deixat. Vaig decidir que volia llegir un llibre que no fos gaire llarg, però com que no sabia quin agafar, una alumna de 3r d’ESO que va guanyar els premis de català, em va deixar el llibre que li va tocar, anomenat “Bones Intencions”. Me’l vaig mirar i vaig pensar que podria estar bé perquè la lletra era força gran, tot i que pel títol no és que sàpigues de què anava.

Vaig llegir comentaris a moltes webs sobre si era adequat per la meva edat, si creia que em podria agradar i després de dubtar entre agafar-lo o triar-ne un altre el vaig escollir.

Després de llegir-me el llibre, puc dir que se m’ha fet una mica llarg al final, tot i que m’ha agradat des del principi.

Aquest llibre tracta de temes de la vida quotidiana, és a dir, els problemes que té la Valèria quan es separa del seu home, quan el seu fill fa malifetes, quan perd la seva feina,  quan  es pensa que té un càncer i sobretot quan el seu pare ja és gran.  Tots aquests problemes fan que la seva vida passi de ser plena de felicitat a un desastre. La Reis i en Lluís, els dos seus fills, no volen anar a viure amb el seu pare perquè s’ha ajuntat amb una xina i és per això que s’han separat amb la seva mare.

Resulta que el seu pare s’ha quedat viudo i vol retornar a la casa que vivien abans, a la gran masia. Per això, la Valèria, tot i els seus grans problemes decideix muntar un hotel a la casa on vivien abans, gracies a la seva amiga Farners. Tot això, per el seu pare que sempre va acompanyat de la Doris, una bellíssima persona que el cuida amb un gran efecte. S’han de posar a treballar i la Valèria decideix demanar ajuda a unes persones amb problemes com ella, un exalcohòlic, un que encara viu amb els seus pares i un altre que la maltracten. Amb totes aquestes persones aconsegueixen tirar endavant l’hotel, que l’obren i hi va força gent. Al final tot els hi surt amb un gran èxit, on fins i tot el seu fill els ajuda a treballar a l’hotel.

En definitiva, és un bon llibre en què vas llegint per saber que passarà després. Fa que et puguis posar al paper dels personatges, tot i que a vegades et sents malament i tot. També puc dir que tot i que no m’agrada llegir, m’ha enganxat força.

Crec que aquest llibre es pot recomanar a tothom, ja que és un llibre que com he dit abans, t’enganxa i que quan comences veus que has de saber més i vas avançant fins que arribes al final. És un llibre emocionant que crec que el pot llegir la majoria de gent que li agrada patir, riure, sorprendre’s… Per tant, si t’agraden els llibres d’amors, barrejats amb problemes de la vida quotidiana, en què és difícil superar els problemes… no ho dubtis, aquest és el teu llibre!

Accions

Information

Deixa un comentari

