L’últim home que parlava català

28 03 2012

Jo he escollit l’últim home que parlava català. L’autor es Carles Casajuana. L’editorial es planeta.  L’any d’edició va ser el 2009.

El llibre el vaig anar a buscar a la biblioteca, perquè no em volia gastar diners i si el trobava millor.

Aquest llibre el vaig tria perquè em va sembla curiós l’últim home que parlava català. I saber que sen va fer a continuació. També vaig llegir el joc brut de Manuel de Pedrolo perquè també com el que vaig tria em va semblar curiós la relació que tenen els personatges. Però al final em vaig decidir per l’últim home que parlava català perquè el trobava mes interesant.

Si estic d’acord amb la valoració perquè si que es veritat que es un llibre lent i avorrit que se te fa llarg. I això no es que ami m’agradi molt. En part tenia la curiositat de saber l’extinció de la llengua catalana.

El llibre tracta de un escriptor que viu en un pis on volen fer una reforma i ell que es l’únic individu el volen treure d’allà. Però ell no vol marxar d’allà fins que acabi la seva novel·la. Un dia veu que hi ha un altre individu en el pis i l’espia. Llavors el coneix i veu que es un escriptor que parla de que ja ningú parla català i ell vol descobrir alguna persona que el parli. Hi ha un investigador americà que també vol saber la desaparició de la llengua catalana.

Recomanació: aquest llibre el recomano a la gent que li agradi la lectura molt intensa i que li faci curiositat saber L’últim home que parlava català.

Accions

Information

Deixa un comentari

