La pell freda de Albert Sánchez Piñol

28 03 2012

Jo m’he llegit el llibre La pell freda com a lectura d’aquest segon trimestre.

L’autor d’aquesta obra és Albert Sánchez Piñol.

La seva editorial és La Campana

Va ser editada l’any 2003

El llibre que jo he llegit l’he aconseguit d’una biblioteca, concretament la de Sant Gregori que es diu Miquel Martí i Pol

Vaig triar aquest llibre perquè de totes les entredes que vaig estar llegint, va ser la que em va agradar més. https://nxifra.wordpress.com/?s=la+pell+freda (vaig llegir la segona entrada). Amb aquesta en vaig saber que el llibre m’agradaria.

No estic gaire d’acord amb l’autor de l’entrada perquè el temps no m’ha passat excessivament lent. A mi no m’ha passat perquè el llibre m’ha enganxat molt. Tampoc no hi ha moltes descripcions, com diu a l’entrada.

A mi no m’agrada llegir. Però aquest llibre ha sigut un dels pocs que m’ha fet costar tancar-lo i anar a dormir. Sempre et deixava amb una inquietud. Quan l’oficial atmosfèric arriba a l’illa et sorprens, no entens el que passa i perquè no ve gent a la costa. Més tard, quan l’oficial atmosfèric ja viu alla i nota la presència d’uns monstres, el lector ja comença a veure quina és la situació. Però quan es veu més és quan ell, l’oficial atmosfèric, i en Batís Caffó (antic oficial atmosfèric) sobreviuen a base de tiroteigs contra aquestes bèsties. El que em va sorprendre va ser que els dos homes tinguessin un mostre d’aquells a casa, com a mascota. Vaig patir pels animals quan les dues persones van anar al baixell enfonsat i en van treure dinamita, que el dia següent la van fer servir i va causar moltes destrosses. Vaig trovar sorprenent la manera de interpretar les coses del protagonista, ja que finalment fa la pau amb els monstres, que es deien citaucas. També descobreix el nom de la mascota: Aneris. Trobo un final sorprenent i molt ben redactat perquè explica que l’oficial atmosfèric es fa amics dels citaucas i el Batís Caffó acaba devorat per ells, a causa dels seus atacs contra ells. El que no entenc és perquè al cap d’un any de la seva arribada a l’illa l’oficial no vol marxar i es queda amb el nou.

Jo recomanaria el llibre a aquelles persones a qui els hi agrada que hi hagi sang, batalles, intriga i que els hi agradin els monstres.


Accions

Information

Deixa un comentari

