Joc Brut, Manuel de Pedrolo

28 03 2012

Títol del llibre:  Joc Brut

Autor:  Manuel de Pedrolo

Editorial: El cangur, Edicions 62

Any edició: La primera edició es va treure el agost de 1965 , amb la editorial “La cua de palla”, i la primera edició amb la editorial “El cangur” vas ser l’octubre del 1975

Aquest llibre l’he pugut aconseguir, mitjançant un prestec a la biblioteca Ernest Lluch, de Girona.

He triat aquest llibre principalment al veure la valoració i recomanació. També deia que era un llibre d’intriga, gràcies això, em va fer decantar la meva decisió. El article on vaig consultar va ser el que va fer la Gemma de 4t curs, en aquest mateix bolc: https://nxifra.wordpress.com/2011/05/30/joc-brut-manuel-de-pedrolo/

També vaig torbar diferents articles d’altres llibres que em van fer dubtar la meva decisió:

– El article de la Míriam Domínguez, de 4t curs: https://nxifra.wordpress.com/2011/05/13/langel-del-vespre-3/

–  El article de la Daniela Mic, de 4t curs: https://nxifra.wordpress.com/2011/05/28/el-fill-del-vent-henning-mankell/

Per saber quin podria escollir bàsicament em vaig mirar les valoracions i recomanacions en els articles, i després vaig decidir.

En la valoració que fa la Gemma en el seu article sobre Joc Brut, estic bastant d’acord amb el que ella diu, menys en la part que diu que si pares de llegir el llibre perds el fil, la veritat crec que aquí va amb la capacitat de les persones, és a dir, potser n’hi ha algunes que si ho deixen de llegir perdran el fil, i altres com jo que no passa res, que encara que el deixi de llegir un temps, quan hi torno no perdré el fil. I sobre tot estic d’acord en que es una novel·la d’intriga.

Valoració i resum:

Aquesta novel·la succeeix a Barcelona, on un noi, en Xavier, s’enamora a primera vista d’una noia, la Juna. Al principi en Xavier segueix a la Juna, encara que ell no la coneix de res, i la Juna no vol res, però finalment decideixen quedar els dissabtes. Mica en mica es van trobant més i s’enamoren, acaben sortint junts. En Xavier esta bojament enamorat de la Juna, i és capaç de fer qualsevol cosa per ella. La Juna té una aparença bona, però en veritat és dolenta i no en vol res d’en Xavier, el que vol és treure’n profit. Ella vol que mati el seu oncle per aconseguir tota l’herència, ell al principi s’hi nega, però com està tan enamorat finalment acaba acceptant.

En Xavier assassinà l’oncle de la Juna, que ella li havia dit que si el matava rebria l’herència i podrien viure junts, però abans hauria d’esperar 6 mesos. Al cap dels 6 mesos en Xavier queda amb la Juna, però ella no s’hi presenta. Al no presentar-s’hi ell decideix anar a per ella, i descobreix qui era ella de veritat, que l’havia enganyat i que també tenia un amant. Finalment la policia s’acaba assabentant que l’assassí va ser en Xavier i el van detenir.

Recomanació: 

Recomano aquest llibre a tots aquells que els hi agradi la lectura rapida i fàcil de comprensió, i també als que els hi agraden les novel·les d’intriga i d’amor.



Accions

Information

Deixa un comentari

