Joc brut de Manuel de Pedrolo

28 03 2012

Titol del llibre: Joc Brut

Autor: Manuel de Pedrolo

Editorial: Edicions 62

Any d’edició: 1988

D’on he tret el llibre?    

El llibre que he llegit el  vaig anar a buscar a la biblioteca de Sant Gregori. Dins d’aquest no hi havia només “Joc Brut” sinó que estava format per quatre novel·les curtes: Pas de ratlla, Tocats pel foc, Solució de continuïtat i Joc brut.

Per què he triat aquest llibre i què hem va fer decidir per triar-lo?

Abans de triar el llibre de Joc Brut vaig mirar-me dues entrades més, de les quals les autores eren l’Ariadna Cros, amb el llibre  Tres metres sobre el cel però com que ja havia vist la pel·lícula vaig pensar que no tindria gaire emoció llegir una història que ja em sabia,  i l’entrada de la Jiessy Daniela Rivera, amb el llibre “Tòquio Blues”, el que em va tirar enrere va ser el resum d’aquesta noia ja que de la manera que l’explicava no feia que semblés gaire interessant. Així que finalment el que hem va fer decidir per escollir aquest llibre va ser l’entrada que havia fet una noia anomenada Gemma Estiu, tant punt vaig llegir el seu resum i valoració vaig pensar que podria ser una història interessant.

https://nxifra.wordpress.com/category/4t/gemma-estiu/

Estic d’acord amb la valoració de l’autor de l’article que hem va fer decidir per llegir el llibre? Per què?

Estic totalment d’acord amb la valoració que ha fet la Gemma Estiu, és una novel·la molt entretinguda, ja que cada detall que va afegint, a partir de nus, et crea intriga per saber el perquè d’allò que passa.

Resum i valoració: 

Tot hi que a mi no m’agrada gens llegir, aquesta novel·la m’ha agradat molt perquè tracta dels meus temes preferits, l’amor, l’intriga i el misteri. Tracta d’un noi anomenat Xavier el qual s’enamora d’una noia anomenada Juna. El desig que té cap aquesta noia li fa cometre un assassinat,  mata al suposat oncle de la noia tot hi que li ha demanat ella, només per poder heretar uns diners. Després de cometre l’assassinat decideixen no tornar-se a veure fins passats uns sis mesos,  però després del temps previst la Juna no apareix així que en Xavier comença a cercar-la. Finalment la troba vivint en un pis amb el seu amant, un advocat anomenat Pol, el qual només la va a visitar de dies. Així que en Xavier  decideix  fer-li una visita però en aquell moment entren tres o quatre policies, l’agafen i se l’enduen. Durant tot el trajecte fins a la comissaria en Xavier se’n entera de totes les mentides que li havia dit la Juna. La primera era que l’havia utilitzat per matar un home, la segona que no es deia Juna sinó Caterina i la tercera que el suposat oncle el qual en Xavier va matar era el seu marit. Trobo que és una novel·la fàcil de llegir i comprendre tot hi  que el final és una mica enrevessat ja que comença a explicar, a partir d’una conversa, totes les mentides que s’havia inventat la “Juna”.

Recomanació:

És un dels llibres que més m’ha agradat i crec que podria agradar a les persones que els  hi interessin les novel·les romàntiques però a la vegada amb intriga i misteri.


Accions

Information

Deixa un comentari

