La dama del llac

27 03 2012

Títol: La dama del llac

Autor: Raymond Chandler

Editorial: Edicions 26

Any d’edició: 1981

Per aconseguir aquest llibre no he hagut de comprar-me’l ni he hagut d’anar-lo a buscar a la biblioteca perquè ja el teniem a casa. Bàsicament el vaig triar perquè per el que les tres autores dels diversos articles coincidien, aquest era un llibre de misteri i intriga, i generalment aquest tipus m’agrada. A l’hora de triar, però, em va costar una mica decidir-me per aquest, perquè ni a la Sílvia ni a la Raquel els hi va agradar, però al final, amb recomanació també de la meva mare, i confiant amb l’opinió de l’Anna, em vaig acabar de decidir. Pel que fa a les coses comunes de la meva valoració amb les dels altres autors, estaria d’acord amb el que es diu del final obert, perquè, tot i que hi ha un final per un dels personatges més importants, els altres es queden una mica perduts.

Aquest llibre narra la història de Philips Marlowe, un detectiu privat que ha estat contractat per Derace Kingsley per investigar la desaparició de la seva dona, Crystal Kingsley, que pel que sembla l’ha abandonat i ha marxat amb un altre home, però uns dies després de la suposada marxa d’aquesta es van trobar amb l’home amb qui havia d’haver marxat. Així que alguna cosa estranya estava passant amb Crystal. Marlowe investiga el cas trobant la veritable resposta a tot aquest misteri.

M’ha agradat molt perquè, a part de què generalment aquest tipus de llibres m’agraden, guarda molt bé l’entrellat del misteri i no es coneix fins realment el final. Això fa que durant tota la lectura estiguis molt atent ,perquè l’assumpte, també dóna moltes voltes i fa que no perdis mai el fil de la història. Els personatges, com molt bé també diu l’Anna, estan molt ben treballats, cadascun amb les seves característiques i els seus trets i a més poden ser persones de la vida quotidiana, cosa que fa que la història no s’atribueixi a la ficció. Recomanaria aquest llibre a les persones a qui els agradin els llibres de misteri i intriga i que no obligatòriament els hi ha d’agradar llegir, ja que és un llibre de lectura bastant fàcil i una història que crida l’atenció i que et manté sempre atent.

Enllaç de les altres entrades del llibre:

https://nxifra.wordpress.com/?s=la+dama+del+llac

 

Anuncis

Accions

Information

Deixa un comentari

