El Laberint de la Felicitat

27 03 2012

Títol: El Laberint de la Felicitat

Autors: Àlex Rovira i Francesc Miralles

Editorial: La butxaca.

Any d’edició: La primera edició catalana d’aquesta obra va ser publicada a Ara Llibres l’any 2007

Origen del llibre: Li vaig dir a la meva mare que anés a mirar el preu del llibre i si no era molt elevat que el comprés i el va comprar.

Perquè has triat aquest llibre i què et va fer decidir per triar aquest llibre: Vaig llegir l’article de la Meritxell Martí que estava molt clar i molt ben explicat després de llegir-me el llibre. Les recomanacions estan molt ben escollides i el resum també. Vaig triar aquest llibre principalment perquè em vaig imaginar com seria, perquè amb el títol queda molt clar i perquè sabia que m’agradaria. La Meritxell amb el seu escrit em va acabar de convèncer per llegir-lo.

https://nxifra.wordpress.com/2011/05/13/el-laberint-de-la-felicitat/

Estàs d’acord amb la valoració de l’autor de l’article que us va fer decidir per llegir el llibre i explica per què: Si. Està molt ben explicat i quan vaig llegir l’article vaig veure que m’agradaria i així ha estat. També el vaig agafar perquè posava que era ràpid i fàcil de llegir i a mi em costa moltíssim llegir llibres molt llargs. M’ha agradat molt i el recomano a tothom perquè és molt entretingut i és fàcil d’entendre i et fa sentir molt bé.

Resumeix i digues si t’ha agradat: L’Ariadna és una dóna adulta de 33 anys a la que se li van morir els pares i últimament no tenia molta sort , estava trista i un dia l’acomiaden de la feina per equivocar-se en una cosa. Penso que l’Ariadna estava molt malament i la pobre dóna pensava  que era una desgraciada i ja no sabia què fer i va pensar que podria entrar en el laberint de la felicitat, d’allà ningú n’havia sortit mai però l’Ariadna ja no tenia esperances per res de res i va decidir que podia anar-hi.

Així ho va fer i va començar a caminar pel bosc fins que es va fer fosc i es va adormir al mig del bosc. El dia següent, quan es va despertar va aparèixer en  un altre lloc i va tornar a caminar amb les esperances de trobar algú i al cap d’una estona caminant va veure una persona de lluny. Era un home gran diminut i rialler que li va vendre el cupó de la gran loteria de la vida.

L’Ariadna durant el llibre va seguint el camí per trobar la sortida i a cada capítol es troba una persona, cada una d’aquestes persones li ensenya qualsevol cosa i ella l’apunta mitjançant una frase a la seva agenda de color maragda.

Al final, sortint de la cafeteria que s’havia trobat al segon capítol, troba la papallona que l’explorador li va dir que si la seguia arribaria al centre del laberint i així ho va fer. Ella la segueix i arriba a una casa on troba l’explorador que li diu cap on ha de anar per sortir i surt.

M’ha encantat molt i molt. A la mateixa hora que llegia m’ha fet pensar en situacions meves que són reals i he après moltes coses de la felicitat i crec que son un encert els aforismes que va apuntat i me’ls he llegit i sons molt interessants. És un llibre per reflexionar molt, m’ha resultat fàcil de llegir.

Recomanació: Recomano aquest llibre a tothom ja que segur que us agradarà. T’ensenya definicions i sobretot la felicitat i t’ajuda a reflexionar molt i pensar en situacions viscudes i te n’adones del que hauries d’ haver fet.

Francesc de Sagarra 3r A


Accions

Information

Deixa un comentari

