Joc Brut, Manuel de Pedrolo

25 03 2012

Títol: Joc Brut

Autor:  Manuel de Pedrolo.

Editorial: edicions 62.

La primera edició va ser publicada l’any 1965, però l’edició més nova es va publicar el 2011.

Aquest llibre no me’l volia comprar, ja que només me l’havia de llegir i vaig creure que no valia la pena. Així que vaig anar a la biblioteca de Girona primer, però després vaig pensar en anar a la de Sant Gregori i vaig poder triar una nova edició amb la lletra més gran, amb més facilitat per llegir-lo.

Vaig llegir molts comentaris sobre diferents llibres, molts em van agradar i fins i tot vaig arribar a dubtar entre tres llibres, més o menys tots del mateix tema que em van portar les meves hores per decidir-me. Vaig estar a punt d’agafar un llibre que es deia, un estiu per a l’Anna, però al final vaig pensar en agafar Joc Brut, després de llegir el comentari de la Gemma Estiu del maig del 2011, aquí en teniu l’enllaç: https://nxifra.wordpress.com/2011/05/30/joc-brut-manuel-de-pedrolo/

Després de llegir-me el llibre puc dir que estic totalment d’acord amb el que ha comentat  la Gemma Estiu, és un llibre de molta intriga, on llegeixes fins acabar-lo.

Aquesta historia passa a Barcelona, on en Xavier s’enamora de la Juna. Cada dia es van veien d’amagat i cada dia en Xavier s’enamora més. La Juna fa veure que també està enamorada però tot això ho fa per interessos. Quan veu que en Xavier està totalment enamorat li diu que mati el seu oncle per quedar-se tots els diners ella. Primer de tot, ell, diu que no ho farà pas, però l’amor el supera així que el mata pensant que després anirien a viure tots dos junts amb els diners.

La Juna i en Xavier havien quedat que després de matar-lo anirien al cinema per anar a viure junts, però aquell dia la Juna no es va presentar. Havia desaparegut. Així que en Xavier preocupat la va anar a buscar. A poc a poc es va adonant de la veritat, que ella l’enganyava i que tenia un amant. Es va adonar que  en realitat no es deia Juna, sinó  Caterina Freixé.

Després d’un temps, la policia descobreix que l’assassinat ha estat causa d’en Xavier, així que van a buscar-lo i el detenen abans de que faci mal a la Caterina. És després quan es va assabentant de tota la veritat d’aquella historia que la Juna, és a dir, la Caterina l’havia estat enganyant.

En definitiva, aquest llibre és molt emocionant i com podeu veure al resum té molta intriga on veus que fins al final no s’adona de tota la veritat. Fa que el que llegeix es posi en el paper del personatge i que pateixis, riguis, visquis emocions dels moments del llibre tan divertits, com tristos, fantàstics… També puc dir que tot i que no m’agrada molt llegir és un llibre que m’ha agradat i m’ha enganxat.

Crec que aquest llibre es pot recomanar a tothom, ja que és un llibre que t’enganxa i que quan comença veus que has de saber més i vas avançant fins que arribes al final. És a dir, és un llibre emocionant que crec que el pot llegir la majoria de gent que li agrada la intriga i que en definitiva, li agraden els llibres que es llegeixin d’una manera agradable. Per tant, si t’agraden els llibres d’intriga, barrejats amb una mica d’amor i que no es faci molt llarg… aquest és el teu llibre!

Accions

Information

Deixa un comentari

