Així és la vida, Carlota

12 01 2009

Gemma Lienas, 1989

Resum del llibre.

 

El llibre parla de la família, amics i amors.

La Carlota una noia de 14 anys li agradava en Ramon, que va tenir un accident de moto.

Un dia els pares els van explicar a la Carlota i el seu germà Marc, que havien decidit separar-se durant un temps, perquè ja no s’entenien gaire, i que la mare marxaria de casa, no els i agradava la idea però ja s’anirien acostumant. La seva millor amiga la Mireia i uns altres companys l’anaven a visitar les tardes que podien, poc a poc anava evolucionant i recuperant la memòria, però a la Carlota no la reconeixia. Un dia van anar al cinema i va seure al costat d’en Jordi, que l’ajudarà a fer els deures, i que poc a poc li va agradant i es adonant que ja no li agrada en Ramon. A l’aniversari de la Carlota es van fer el primer peto amb en Jordi, però després arriben les vacances de Nadal i en Jordi se’n va el poble però li escriu cartes.

Valoració del llibre.

A mi aquest llibre m’ha semblat molt interessant i entretingut i poc avorrit, perquè ens explica coses que a qualsevol persona de la nostra edat ens ha pogut passar. Com per exemple la separació del pares que ho passes molt malament i no t’acostumes a viure amb un d’ells, o les baralles contínues amb el seu germà petit, o que creiem que estem enamorades d’un noi i després quan passa molt de temps i perds el contacte o creus que aquella persona no t’estima i t’ajuntes amb un altre noi que t’agrada, doncs deixes de pensar amb el noi que t’agradava abans i acabes enamorada del que estàs coneixent , també les trucades amb les amigues, que estàs mitja hora al telèfon parlant, o suspendre assignatures, i el primer dia que et ve la regla, etc.

A mi m’ha fet recordar moltes coses que m’han passat, és a dir m’he sentit identificada amb moltes cosses que explica, com les trucades amb la meva millor amiga que hem passo les hores parlant per telèfon i els meus pares s’emprenyen, o baralles amb el meu germà.

No m’ha semblat gens avorrit, perquè només de llegir el principi ja m’ha semblat que m’agradaria el llibre.

Recomanació del llibre

Jo crec que a molta gent li agradarà llegir aquest llibre, perquè apart de que és entretingut i interessant de llegir per sever com se sent la Carlota i no és gaire llarg i no és avorrit, la persona que el llegeixi es pot sentir identificada en molts aspectes, si algú s’enamora o els seus pares s’han separat li agradarà saber com ho viu ella. A la gent que no li agrada llegir històries d’amor o amistat o coses familiars li avorrirà molt, per això recomano a les persones que estiguin interessades més per el gènere d’amor o amistat.

Sara Arboleas

4rt Eso

<!–[if !mso]> st1\:*{behavior:url(#ieooui) } –>

VALORACIÓ

Aquest llibre és un dels pocs llibres que m’ha agradat molt, ja que aquesta autora explica la realitat molt ben detallada i ben explicada, jo penso que aquest llibre és mereix un 10 de puntuació perquè com ja he dit és un dels pocs llibres que m’ha encantat.

Moltes coses que li passen a la protagonista de aquest llibre, la Carlota , m’han pesat molts cops o fins i tot em podrien pesar en qualsevol moment.

Alguns moments és poden arribar a fer força pesats, perquè explica les coses molt repetitives, però m’agrada molt saber tot el que li passa a la Carlota i com intenta solucionar els seus problemes.

Jo penso que una persona és pot sentir molt malament i en certs moments ets capaç de fer coses que algun dia te’n penediràs, per això sempre has de intentar seguir endavant per poder solucionar els teus problemes tu mateixa i poder sentir-te bé i feliç, per això, jo penso que la Carlota sap afrontar la realitat molt bé, per tant se’n intenta sortir de tots els problemes que li passen al llarg d’aquest llibre, perquè no són pocs els problemes que li arriben a passar, i quant tens tanta mala sort, per sort, qualsevol cosa et fa sentir feliç.

 

RESUM

 

Així és la vida Carlota; tracta d’una noia, la Carlota de 14 anys, que pateix la separació dels seus pares, gràcies a una amiga, la Mireia que els seus pares també estan separats, l’ajuda a acceptar-ho, la seva mare es compra una casa molt vella i bruta però l’arregla i al final és converteix en una casa extraordinària.

Ella i el seu germà en Marc, viuen amb el seu pare al pis on han viscut sempre i de tant

en tant van a fer visites a la seva mare al principi però, se’ls i fa estrany, però després ja s’hi van acostumant.

Aquest no és l’únic problema que té la Carlota, ja que un amic seu del qual li agrada força està a l’hospital en estat de coma, quant per fi en Ramon, aconsegueix sortit del coma recorda gaire res de l’accident i coses que li havien passat abans,  no reconeix a la Carlota ni tant sols es recorda de com es deia.

Però mentre en Ramon era a l’hospital la Carlota es fixa amb un noi de la seva classe en Jordi, ell l’ajuda molt amb l’assignatura de llengua, que li va força malament.

El dia del seu aniversari, la Carlota fa una festa a casa de la seva mare i convida a força gent i un d’ells és en Jordi, fiquen música i ballen al jardí i en aquella tarda és va fer el seu primer peto amb en Jordi. Va ser un dels seus millors aniversaris, se’n adona que en Jordi li agrada força.

Després és va veient com a la Carlota li van molt millor les coses però ha de accepta que en aquesta vida no tot són flors, i que a vegades li pesaran coses que haurà d’assumir.

 

RECOMANACIÓ

 

Aquest llibre com he dit abans m’ha agradat molt, per suposat el recomanaria a la gent que no li agradi llegir gaire perquè a mi per exemple, no m’agrada llegir i aquest llibre m’ha encantat, també el recomanaria a aquelles persones que pensen que els problemes només els i passa a ells perquè la Carlota també té molts de problemes i jo penso que de tots se n’ensurt, i fa veure la realitat molt bé, jo aquest llibre el recomanaria a tota la gent, perquè és un gran llibre i val molt la pena llegir-lo.

 

Alba Ribas

Anuncis

Accions

Information

2 responses

27 10 2013
Lorena

podeu explicar el significat del titol del llibre? urgent es per un treball

2 02 2009
Zulay Casusol

M’agrada aquest llibre perquè em sembla que és molt interesant, ja que li pot passar a qualsevol noia el fet de pensar que està molt enamorada i conèixer algú altre i descobrir que no n’estava tant com es pensava.

Deixa un comentari

