ALOMA

11 01 2009
Mercè Rodoreda, 1938






RESUM BREU DEL LLIBRE
La protagonista, Aloma, és una noia jove que viu amb en Joan, el seu
germà, la seva cunyada,l’Anna i el seu nebot, en Dani.
L’Aloma està molt trista ja que el seu germà més gran havia mort de manera
inesperada feia poc temps i ella no ho acabava d’assimilar del tot i
l’enyorava molt.
El germà de l’Anna, que és deia Robert havia de venir des d’Amèrica per
estar-se un temps amb ells.
Aloma quan el va veure se'nva enamorar i des d’aquell dia feia el
possible per estar sempre amb ell. Les coses van canviar una mica, ja que
el seu nebot és va posar malalt.
Un dia van anar en Robert i l’Aloma al cinema i quan tornaven cap a casa
és van fer un petó, i això va canviar molt les coses entre ells dos.
Poc temps desprès l’Anna i en Dani van marxar a la muntanya per veure si
el nen millorava, però no va ser així i poc temps desprès va morir.
Durant el temps que la seva cunyada i el seu nebot van marxar, l’Aloma és
va quedar embarassada i quan li va dir a l’Anna, no s’ho va prendre gaire
bé, perquè sabia que el nen era del seu germà i ell ara s’han havia
d’anar lluny perquè no podien pagar la hipoteca i s'havien de vendre la
casa.
L’Aloma va decidir emprendre la seva vida lluny del seu germà, la seva
cunyada i el que és més important, lluny d’en Robert.
 VALORACIÓ PERSONAL
Mercè Rodoreda, té una manera molt personal d’escriure les seves novel·les
i a mi particularment m’agrada molt. L’estructura m’ha recordat una mica a
la de la Plaça del Diamant que també ha escrit ella.
Aquest llibre és un dels millors llibres que he llegit, encara que és una
mica gruixut, m’ha semblat molt interessant, fàcil d’entendre i ràpid de
llegir, ja que quan comences no pots parar de llegir. És un llibre
d’emoció constant, sempre tens ganes de saber que passarà desprès i tot i
que és una història bastant trista, com moltes les d’aquesta autora , té
la seva emoció i la seva intriga. També vull destacar del llibre la manera
en que està narrat, en el llibre Mercè Rodoreda i fa aparèixer un narrador
extern i això des del meu punt de vista és més pràctic de llegir que no
pas un diàleg, potser no es tant enrevessat.
La història ens mostra l’amor entre una noia jove i un home ja gran i això
a ells dos els comporta una mena de mal de cap, ja que la seva família
no ho sap i saben que quan els hi diguin no hi estaran d’acord. Per altra
banda la història és molt trista, perquè hi ha moltes morts, primer la
del germà més gran, la del pare no l’esmenten però és pot sobreentendre i
després ja cap al final és mor en Daniel, el seu nebot, també tot el tema
de la hipoteca i que és veuen obligats a vendre la casa.
La veritat hi ha moltes emocions dins d’aquesta història, bones i dolentes
també, però jo crec que tenen molt més joc les dolentes.
A part d’aquests petits detalls ha estat una història que m’ha agradat
moltíssim i no em faria res tornar-la a llegir les vegades que
convingués.
RECOMANACIÓ
Com ja he dit abans és un llibre que realment m’ha agradar molt i jo el
recomano a tothom a qui li agradi llegir i tingui ganes de passar una bona
estona i endur-se’n una bona experiència. No només recomano aquest llibre
en concret, sinó tots els que ha escrit Mercè Rodoreda, ja que era una
escriptora exemplar, o això és el que jo crec. I les seves narracions ens
fan entendre moltes coses de la vida que a vegades ens les mirem des de
fora i només sabem criticar-les.
És un llibre llarg i a qui no li agradi llegir se li farà molt pesat, però
a mi no és  que m’entusiasmi llegir i aquest llibre se m'ha fet curt
i tot.
Cal tenir en compte que normalment als nois els agraden més els
llibres de fantasia, acció, de guerres i per això jo el recomano més a les
noies, tot i que crec que el llibre el pot llegir qualsevol persona, sigui
petita o gran, perquè el text és pot entendre sense problemes.

Ruth Puig i Arnau
4rt A
Anuncis

Accions

Information

5 responses

2 06 2013
Joan

el resum es perfecte moltes gràcies ara veurem com em va el control…

20 05 2010
Laura Timonet

1 – Resum del llibre:
Aloma és una noia de divuit anys, que viu amb el seu germà, Joan, la seva dona, Anna, i el fill de ells dos, Dani. Un dia arriba el germà de la seva cunyada, que es diu Robert, i ve d’Amèrica per passar una temporada. El principi a Aloma no li cau bé Robert, però més tard s’enamora. Uns dies més tard de que Robert arribi Dani es posa malalt, i ell i la seva mara vana passar uns dies a la muntanya per que es recuperi. Però decideixen tornar per que Dani no millora si no que empitjora, i al cap d’uns dies Dani mort a casa. Robert i Aloma passen moltes estones junts, fins que un dia Robert decideix tornar, Aloma no vol que s’embagui, i li diu que l’estima molt, però ell li diu que es porten masses anys, així que marxa. Però sense saber que Aloma està embarassada i el pare és ell. Joan, el germà, s’ha de vendre la casa on viuen per que no tenen diners, i van a viure a un pis.
2 – Opinió personal i recomanació:
Aquest llibre m’ha agrada’t perquè va sobre els sentiments d’amor i odi de una noia, i el que pateix quan mort el fill del seu germà. També m’ha agrada’t perquè veu que ni el seu propi germà estima la seva dona tan com ella l’estima a ell, que és el que li passa a ella. A part el final que ha tingut no me l’esperava, ja que pensava que acabaria més bé.
És un llibre que tracta els sentiments d’una noia, de divuit anys, cap a la persona que s’estima, el seu germà, la seva dona i el fill del seu germà. I també es veu tot el que es capaç de fer per intentar tirar endavant, i no perdre la seva casa (tot i que la perd).

Jo recomanaria aquest llibre a tota aquella gent que li agraden els llibres d’amor que estan orientats a principis del S. XIX.

31 05 2009
David

Moltes gràcies pel teu resum, mha servit molt per al meu treball

16 05 2009
Marc Zubia Pons

M’ ha sigut molt útil el teu resum per completar el meu treball del llibre!

Moltes gracies.

26 01 2009
Mariona Carretero i Molina

De tots els resums, un dels que més m’ha agradat, a estat Aloma, ja que en el resum m’ha semblat molt interessant, per a la gent que no l’ha llegit, com és el meu cas. Crec que és una història que ens interessa a tots el joves de la nostra edat, ja que comencem una etapa de la nostra vida en la què ens estem fent grans, i podem arribar a trobar-nos en situacions semblants, a les que es troba aquesta adolescents.
Cal dir, però que jo al igual que la Ruth he llegit alguns altres llibres de la Mercè Rodoreda i per això també m’he fixat en aquest llibre que no conexia …
Esperu que m’agradi tant com a la Ruth, o més.

Deixa un comentari

