Dora diu que no

10 01 2009


Isabel-Clara Simó, 2005

RESUM DEL LLIBRE

Dora una noia d’uns 18 anys es queda sense pares hi ha d’aprendre a portar la casa i a saber sobreviure ella sola. En aquest llibre t’explica que coneix a molta gent que l’ajuden i mentre ella es va fent gran a d’assumir moltes responsabilitats.

Avaluació

Aquest llibre de Dora diu que No és un llibre que està bé perquè et fa adonar de moltes coses i molts moments d’aquesta vida que algun dia et podrien passar a tu, moments que t’hi pots trobar o t’hi has trobat algun cop i que l’autora del llibre ha expressat aquest moment d’una altra manera que ho haguessis fet tu o de la mateixa forma són moments en llocs molt normals i corrents.

Et fa pensar amb moltes coses d’aquesta vida ja que Dora és força més gran que jo, però està en el mateix cercle d’adolescència i li passen moltes coses que em podrien passar a mi en qualsevol moment. Però per altra part aquest llibre m’ha semblat un llibre força embolicat en el sentit que en un moment t’explicarà coses del seu passat i en aquell mateix moment t’explicarà que va fer la setmana passada i al mateix moment t’explicarà que ha fet avui. A mi personalment no és dels llibres que m’han agradat més però que tampoc m’ha desagradat, dintre la meva biblioteca de llibres que m’he llegit seria un entremig en el sentit que m’hagi agradat i el sentit d’haver-lo entès perquè tampoc l’he arribat a entendre molt bé.

Recomanació

Aquest llibre el recomanaria aquelles persones que són molt egoistes o que veuen la vida molt negativa perquè jo penso que realment la vida de Dora és una vida força dura, ja que li passen moltes coses que si em pesessin a mi no sabria què fer, és un personatge molt dur, i sempre se’n sap sortir.

No el recomanaria aquelles persones que no els agrada llegir perquè és un llibre molt embolicat i aquestes persones al principi ja s’atabalarien i deixarien de llegir-se’l.

Jo també penso que és un llibre molt pesat perquè s’enrotlla molt amb coses que no tenen importància o almenys jo penso que no tenen importància.

Alba Ribas

VALORACIÓ

A mi personalment m’ha agradat molt aquest llibre ja que dóna molt que pensar, perquè parla sobre el tema de fer-te madur, i com la protagonista es fa madura a marxes forçades com a conseqüència de la mort dels seus pares. També m’ha agradat força pel fet que ens explica la història amorosa que tenen la Dora i en Marc, i com la Dora el deixa després de que la Sara, la seva assistenta li aconsella en vàries ocasions que no és una bona companyia per ella, el principi la Dora no li fa cas, però després el veure que és un lladre i que és buscat per la policia acaba obrint els ulls i fent-li cas a la Sara.

RESUM

Aquest llibre tracta de l’etapa pot ser més difícil de la vida d’una noia, la Dora, amb tan sols divuit anys, la Dora es queda sense pares. Era una noia normal, senzilla, com les noies de la seva edat. Tenia una relació em els pares bastant bona encara que, com moltes joves, es barallava em ells de tant en tant, ja fos per la paga o perquè la deixessin sortir de festa. La seva vida era bastant normal, fins que un dia, la Dora va rebre una mala notícia, una de les pitjors noticies que li poden donar, els seus pares havien mort, mentre eren a l’hospital visitant un familiar ingressat. Van tenir un accident amb l’ascensor, i van mori els dos, més la resta de persones que eren a l’ascensor. Després que a la Dora se li comuniqués aquesta notícia tot li va canviar bastant, li van assignar una assistenta social perquè la cuidés i l’ajudes a tirar endavant. Li va costar molt, però quan va anar passant el temps ho va anar paint més. Sara, l’assistenta la va ajudar en tot el que va poder, i entre les dos varen canviar els mobles de la casa per que no panses tant en els seus pares. La història també explica com coneix en Marc, un noi estrany d’ulls blaus pel qual sent una barreja d’amor i de rebuig. Encara que mantenen una relació els dos, Dora l’acaba deixant perquè se n’adona que no esta bé amb ell i que és millor deixar passar el temps.

RECOMANACIÓ

Jo recomanaria aquesta novel·la especialment a la gent que els agraden les novel·les realistes i modernes. Encara que també els animaria a llegir-la a les persones que els agraden les històries fantàstiques i aventureres per que es una novel·la molt entretinguda i interessant, ja que t’hi enganxes ràpidament. Ami en part també m’ha agradat perquè explica les coses vistes dels del punt de vista d’una persona de divuit anys la qual havia tingut una vida ben normal com podria ser qualsevol de les nostres i com de sobte se li embolica tot i passa de ser una adolescent que depèn dels pares a ser una adulta que s’ha d’independitzar encara que no vulgui.

Judit Castañer

Anuncis

Accions

Information

Deixa un comentari

